Az Eclipse története ott folytatódik, ahol az Újholdé véget ért. Mióta Edward (Robert Pattinson) visszatért, minden eddiginél boldogabbak Bellával (Kristen Stewart). Közeleg az érettségi időpontja, ami egyben Bella átváltozásának idejét is jelentené. Ahhoz azonban, hogy Edward tegye őt vámpírrá, előbb hozzá kell mennie feleségül, amit Bella részben az emberek véleménye miatt sem szeretne. Hamarosan azonban ismét veszélybe kerül az élete, ugyanis valaki Seattle-ben újszülött vámpírokból álló hadsereget toboroz, akik mindenkinél erősebbek, mert még emberi vérük is kering bennük. Bella rájön, hogy csak Victoria (Bryce Dallas Howard) állhat a dolog hátterében, hogy így álljon bosszút rajta, amiért Edward megölte Jamest. Mivel a Volturi úgy dönt, hogy nem avatkoznak közbe, Cullenéknek egyedül kellene harcba szállniuk az újszülöttekkel, de Jacob (Taylor Lautner) javaslatára szövetséget kötnek a falkával, hogy együtt küzdjenek. Ráadásul Bella érzelmi élete sem teljesen zökkenőmentes, hiszen egyfelől mindennél jobban szereti Edwardot, de Jacob iránt is többet érez a barátságnál.

http://img9.indafoto.hu/5/7/60437_7dedd8fd08abd182261431db20a68bb4/8397711_49405aac94b7882eaf7af4375798c757_m.jpg

Bár az Újhold egy kicsit csalódás volt, különösen a könyv után, mégis nagy elvárásaim voltak az Eclipse-szel kapcsolatban, és ezeknek sikerült is megfelelnie David Slade rendezőnek és csapatának, sőt, néha még felül is múlták azokat. Aminek különösen örülök, hogy egy fontos momentumot sem hagytak ki a könyvből, és az időnkénti gyors helyszínváltásokkal együtt is a film végig egy kerek egészet alkot, ami elsősorban Melissa Rosenberg forgatókönyvírónő munkáját dicséri. Illetve mindenképp kiemelném még a remek fényképezést, rengeteg egészen fantasztikus képet láthatunk a filmben, és a zenékből is sikerült minden esetben a jelenethez passzolót választaniuk.

http://img2.indafoto.hu/5/7/60437_7dedd8fd08abd182261431db20a68bb4/8397717_282d44a637cee21eafa8df8f717c8129_m.jpg

Az Újholdban egy kicsit fásultnak tűnt nekem a szereplők többségének játéka, ezúttal azonban erről szó sincs, mindenki hozzá a tőle elvárhatót, sőt, néhányan még egy kicsit többet is. Külön kiemelném Taylor Lautnert, aki egy-két drámaibb jelenetben kimondottan jó és hiteles alakítást nyújtott, és még az előző részben látottnál is jobban kibontakozhatott a karaktere. Jó hír a Cullenek rajongóinak, hogy ezúttal őket is jóval többet láthatjuk, és szerepük is sokkal hangsúlyosabb, mint az előző két részben. Ez egyértelműen jót tett a filmnek, minden feltűnésük üde színfolt volt, főleg a gyakorlásos jelenet, aminek kapcsán nekem rögtön az első részbeli baseballos rész jutott eszembe, hiszen hasonlóan ütős volt ez is. Jasper és Rosalie rajongói pedig különösen örülhetnek, mert mindkettőjük emberi életébe bepillantást nyerhetünk, és megtudhatjuk, hogyan lettek vámpírok.

http://img5.indafoto.hu/5/7/60437_7dedd8fd08abd182261431db20a68bb4/8402389_efe2565e91e85be75bd155ca869e869a_m.jpg

Néhány új szereplőt is megismerhetünk, rögtön a nyitó képsorokon Rileyt (Xavier Samuel) látjuk, aki a már említett vámpírhadsereg vezetője lesz. Az újszülöttek közül csak Bree (Jodelle Ferland) karakteréről tudhatunk meg egy keveset, akiről az óta Stephenie Meyer már regényt is írt The Short Second Life of Bree Tanner címmel. A falka is bővült három új taggal, akik közül Quilt (Tyson Houseman) már az előző részben is láthattuk, illetve Seth és Leah Clearwater a másik két újonc, akik az előző részekből ismert Harry gyerekei. Victoria karaktere ugyan nem új, de míg az első két filmben Rachelle Lefevre alakított, ezúttal már Bryce Dallas Howard kelti őt életre, és szerintem egyáltalán nem zavaró a váltás, teljesen jól megállta a helyét az új színésznő ebben a szerepben.

http://img2.indafoto.hu/5/7/60437_7dedd8fd08abd182261431db20a68bb4/8402941_4e0cfe5e6143e4e2bd1f74ba460313d2_m.jpg

A Volturi tagjai közül is többen visszatérnek néhány rövidebb képsor erejéig, de hangsúlyosabb szerepet egyikük sem kap. Dakota Fanninget azért így is érdemes megemlíteni, mert néha a puszta jelenlétével ellopja a showt mindenki más elől. A további ismert mellékszereplők közül is itt van mindenki: Bella iskolai barátai, Charlie (Billy Burke), és az első részből megismert édesanyja, Renee (Sarah Clarke).

http://img9.indafoto.hu/5/7/60437_7dedd8fd08abd182261431db20a68bb4/8397713_bd508b47c832e148bb4ff9cea71c5cb2_m.jpg

A hangsúly természetesen ezúttal is a három főszereplőn van, akik között minden eddiginél jobban kiéleződik az a bizonyos szerelmi háromszög. Taylor Lautnerről feljebb már írtam néhány szót, a többieket tekintve Robert Pattinson ezúttal is könnyed lazasággal és magabiztossággal hozza Edward karakterét, Kristen Stewart pedig tökéletesen visszaadja a könyvbeli Bellát. A könyv olvasása közben sokszor volt olyan érzésem, hogy legszívesebben rászólnék Bellára, hogy ne csinálja ezt meg azt, mert hibát követ el, és ez a filmből is visszajön, hiszen főhősnőnk több hibát is elkövet, de ahogy Jessica mondja az érettségis búcsúbeszédében: „ez most annak az ideje, hogy hibákat kövessünk el”.

http://img8.indafoto.hu/5/7/60437_7dedd8fd08abd182261431db20a68bb4/8397715_9a570eaa977bdef205222b6fc53e4cf8_m.jpg

David Slade rendező és stábtagjai viszont nem követtek el hibákat, egy végig feszes tempójú, egyszer sem unalmas filmet hoztak össze, amelyben a könyv összes fontos jelenete megtalálható, és mindezt még kellő mennyiségű akcióval is megfűszerezték. Az Eclipse tehát a Saga eddigi legjobb darabja lett, ami kizárt, hogy a rajongóknak csalódást okozzon. Örömömre szolgál, hogy nem kellett hibákat keresgélnem, és egy hangulatilag és történetileg is nagyon jó filmet láthattam. A pontszámot tekintve pedig ezeknek tükrében semmiképp sem lehet egy erős 8/10-nél rosszabb.

A bejegyzés trackback címe:

https://premierfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr724839077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.07.01. 22:07:41

Banyek, nyolc? Ejha, szerintem máshol se fogok ilyen pontszámot látni. Egyébként szerintem az első rész nagyon rossz volt, a másodiknál már érződött a javulás, kellett egy jó rendező ugye, a harmadiktól azt várom, hogy már jobb legyen, de moziba meg nem nézem.

Ismeretlen_149418 2010.07.01. 22:12:27

Tudod, ízlések és pofonok. A második rész nagyon gyenge volt, legalábbis a könyv ismeretében, Weitz iszonyatosan összecsapta. Több ismerősöm is mondta, akik nem olvasták a könyvet, hogy alig értettek belőle valamit. Az első résszel szerintem semmi baj nem volt, és azt láttam még a könyv előtt is, és értettem úgyis, a könyv után meg még jobbnak tűnt. De tényleg kinek hogy, majd máshol akkor jól lehúzzák, de nekem ez a véleményem róla, nem kell, hogy bárki is egyet értsen vele.

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2010.07.02. 00:14:17

@Koimbra: Én is úgy érzem, hogy nem nagyon fogunk 8/10-es Eclipse kritikákba belefutni. De nem baj, ez így van rendjén, akinek tetszik az adjon csak 8-ast rá. (A divatfikázás már úgyis majdnem ott tart, hogy lassan ciki lesz bevallani, akinek tetszik) Amúgy magát az érzést ismerem, tavaly rajtam kívül nem sokan adtak 8-ast a Wolverine filmre (illetve nem tudok róla), de az Álom.net-re adott 45%-om is elég magasnak mondható (kaptam is a savazást érte rendesen :) ) Na, ennyi OFF után, akkor Eclipse. Nekem ez volt az első Twilight film, amit moziban láttam (könyveket nem olvastam), az első kettőt csak DVD-n néztem meg. Az első nem is tetszett annyira (50%-ot adtam rá), a második már egy fokkal jobb volt (60%). Itt David Slade miatt bíztam, hogy talán kicsit sötétebb hangulat lesz, ez valamennyire be is jött, de azért igazán durvulni nem lehetett, hiszen PG-13. A "harcos" részek jók voltak, és több volt, mint a "New Moon"-ban, ennek külön örültem. Viszont a romantikus részeknél egy-két dolgot kicsit elnyújtottnak éreztem. Ezzel együtt, ha csak egy fokkal is de ez még jobban tetszett, mint a "New Moon", ezért is adtam rá 65%-ot.

Ismeretlen_149418 2010.07.02. 00:20:56

@Kóczy: Tényleg az van, hogy már ciki, akinek tetszik, mert annyira divat lett utálni. IMDb-n is gyorsan lehúzták 4 alá. Biztos nem sokaknál 8-as, ezt is aláírom, de én a könyvhöz is viszonyítom, hogy azt mennyiben adta vissza, nem is tudnám másképp nézni. A könyvben egyébként ennyi harcos rész sincs, szóval ez csak a filmben volt ábrázolva, de nagyon jó húzás volt. A romantikus részeknél meg ez természetes, azért alapjában ez egy romantikus történet.:)

függő · http://www.filmnews.hu 2010.07.02. 01:00:33

@Koimra, vazz, most komolyan neked tetszett a New Moon, mindenki hurrogott-puffogot a moziból kifelé menet, köztük csajok, rajongók, stb. Mind1, ízlések és pofonok, de akkor valóban nem értem, ez miért ne lehetne egy 8-as? Nálam is egy erős 7-est produkált, és hidd el, nekem voltak a legnagyobb kétségeim a második rész után. @Kózcy divatfikázás, ez tetszik :D és valóban így van, találkoztam már olyannal, aki nem mondta meg, hogy tetszik, csak mert a népnek nem tetszett, vagy épp fordítva. Szerintem akkor ember az ember, ha kimondja az igazát, még ha utána erős kritizálást is rónak rá.

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2010.07.02. 02:10:27

@Luke: Persze, mert az imdb-n is a sok divatfikázó rányomta az 1/10-et úgy, hogy meg sem nézték a filmet. (Mondjuk ezért nem is szabad adni az imdb-s pontszámokra.) Amúgy én azt mondom, hogy az ne legyen már ciki, ha valakinek tetszik egy film. Én tegnap még Twitter-re is kiírtam, hogy megnéztem moziban az Eclipse-t, és nem szégyellem. :D (Azt is megemlítettem, hogy akinek problémája van ezzel, az használja nyugodtan az "unfollow" gombot...) @függő: Én is mindig az őszinteség híve voltam (még akkor is ha elég sokszor ráfaragtam erre eddigi életemben, de ez nem a Twilight témához kapcsolódik már).

Ismeretlen_111223 2010.07.02. 10:43:14

@Koimbra lehet, hogy nem fogunk ilyen pontszámot olvasni máshol, de akinek maga az egész Twilight tetszik, az rosszat nem fog rá mondani, akinek meg nem tetszik, az úgy is le fogja szarozni az egészet.

Ismeretlen_149418 2010.07.02. 12:02:01

@Kóczy: Persze, ez így van, az imdbn ez különösen divat, hogy látatlanban lehúzzák sokan az ilyeneket. Azt is megértem, hogy sokaknak alapból nem tetszik a Twilight, ami nem is baj, egyszerűen ne nézzék meg, és kész. Ha meg már megnézik, nyilván kevés pontot adnak rá. Mivel én szeretem a könyveket is, meg az első két filmet is (még a New Moont is a sok hibája ellenére), így természetes, hogy ezt is nagyon vártam, és örülök, hogy jól sikerült, és ezért adtam rá ennyi pontot.

Isu 2010.07.02. 12:23:40

Célnak megfelel, aki rajong érte,az meg Isteníti majd egy ideig a filmet,aztán meg szépen leapad :) Természetesen nem ér fel egy Klasszikus régi alkotással :)

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2010.07.02. 13:16:46

@Petrus: Ez mind oké, és igaz. A 8/10-es kritika azért mégis ritka a Twilight esetében, mert általában a Twilight-ról kétféle írások szoktak lenni. Ha olyan ír, akinek tetszett, az 10/10. Ha olyan ír, akinek nem tetszett, annak 1/10. Igazából viszonylag kevés a köztes szám. (Vagy én olvasok kevés kritikát, ez a másik lehetőség. :D )

Ismeretlen_111223 2010.07.02. 13:29:07

@Kóczy most olvastam egy erős hetest, egy hatost meg egy ötöst :D

Isu 2010.07.02. 13:43:44

Jó hogy vannak ilyen internet által elért osztályozások filmekre stb.,na meg a vélemények :D Legtöbb ember mondja gyenge,semmit nem érő film,mondhatja erre is vagy másra,de értitek belenéznek 2 percet és akkor ebből ítél :) A viharszigetet támadják most nagyon,persze most ha más véleményére adnék...,filmet se kéne néznem :)

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2010.07.03. 00:11:40

@Petrus: Akkor már ennyivel jobb az Eclipse, mint a New Moon volt. :D Hat és felest nem olvastál? Mert az volt az én írásom. :) @Isu: A Viharsziget-tel az volt "csak" a baj, hogy trailer után simán ki lehetett találni, hogy mi a csattanó a film végén. (Remélem ezzel nem spoilereztem el.)

Ismeretlen_111223 2010.07.03. 00:13:23

@Kóczy már olvasom is :)

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2010.07.03. 00:26:09

@Petrus: Akkor bejött a burkolt célzás. :D

Ismeretlen_111223 2010.07.03. 00:38:13

@Kóczy bebe :)

Isu 2010.07.03. 08:15:12

Petrus dehogyis...,csak összehasonlítás végett írtam,valakinek 2 perc után elege van a jó filmekből...,ők se tudják miért :)

Wow 2010.09.20. 01:28:07

Nagyon jó kritika!

Ismeretlen_149418 2010.09.20. 15:19:46

@Wow: köszi szépen.:)
süti beállítások módosítása