Ryden Malby (Alexis Bledel) a gimiben pontosan eltervezte, hogyan alakul majd további élete: ösztöndíjat kap a főiskolán, jó eredménnyel diplomázik, és a Happerman & Browning kiadónál fog dolgozni szerkesztőként. A dolgok azonban nem teljesen úgy alakulnak, ahogy várta, ugyanis az állást kiállhatatlan osztálytársa, Jessica Bard kapja meg, és Ryden így kénytelen hazaköltözni cseppet sem átlagos családjához, hogy elkezdjen munkát keresni. Apja, Walter (Michael Keaton) örök optimista, aki szeret mindent maga megjavítani, még akkor is, ha nem ért hozzá. Édesanyja, Carmella (Jane Lynch) igyekszik mindent megtenni a családért, és jól beosztani a pénzüket. Öccse, Hunter szereti megnyalni mások fejét, nagyanyja, Maureen pedig bár már a megfelelő koporsót keresi magának, a világért sem maradna ki semmiből sem. És ott van még a legjobb barát, Adam Davis is, akinek ugyan nincsenek Rydenhez hasonló kidolgozott tervei, de azt biztosan tudja, hogy szerelmes a lányba. Ryden pedig hamarosan rájön, hogy a boldogsághoz nincs szükség tervekre.

http://img7.indafoto.hu/10/9/105239_93afab528f766cb76bb911671b0f98c4/8868763_6613b80688c32197e52383351f7cd965_m.jpg

Vicky Jenson rendezőnő neve valószínűleg keveseknek cseng ismerősen, pedig ő rendezte a Shreket és a Cápamesét is, illetve a 2003-as Family Tree című filmet, mely hozzánk eddig még nem jutott el. Ez persze még önmagában nem indokolná, hogy a Diploma után jó film legyen, de mégis az lett.

Ez pedig elsősorban a szereplőknek köszönhető. Alexis Bledel ezúttal is hihetetlenül aranyos, és egy nagyon hasonló karaktert játszik a Gilmore Girs Rory-ához, vagyis nagyjából fél perc kell hozzá, hogy megszeressük őt. Jane Lynch ezúttal a tőle megszokott mogorva és szarkasztikus figura helyett egy gondoskodó édesanyát játszik, akinek azért van egy sajátos humora, Carol Burnett zseniális a nagyi szerepében, Michael Keaton meg nagyon szeretni való módon idióta.

http://img7.indafoto.hu/10/9/105239_93afab528f766cb76bb911671b0f98c4/8868765_7b3c830419391c09b4cb7c34c01c1045_m.jpg

A szinkronról röviden csak annyit, hogy nagyon jól sikerült, ami főleg annak köszönhető, hogy Alexis Bledel ezúttal is Bogdányi Titanilla hangján szólal meg, aki nélkül egyszerűen nem is lenne az igazi, de a többiek is a karakterükhöz passzoló magyar hangot kaptak.

A Diploma után nem egy világmegváltó alkotás, de egy nagyon aranyos és szórakoztató, kliséktől mentes vígjáték, amin ha hangosan röhögni csak nagyon ritkán is lehet, de végig mosolyogsz rajta, úgyhogy megérdemli a 7/10-est.

A bejegyzés trackback címe:

https://premierfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr784839445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Isu 2010.08.08. 20:20:40

Semmi baj nincs vele, 10-ből 7. :)

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2010.08.09. 19:33:13

Kíváncsi voltam erre a filmre két okból: 1) Alexis Bledel 2) A témája nagyon aktuális számomra. Maga a film viszont annyira nem kötött le. Nem mondom persze, hogy rossz volt, de annyira jó sem. A vége meg eléggé erőltetett volt szerintem. Plusz én azzal sem értek egyet, hogy klisé mentes lett volna. Nálam olyan 5.5/10 körül van.

Ismeretlen_149418 2010.08.09. 20:04:56

@Kóczy: bár nem írtam bele, de úgy értettem, hogy viszonylag klisémentes, egy romantikus vígjáték sosem teljesen az, de a többséghez képest ebben egész kevés volt. Illetve az még hozzátartozik, hogy én Alexist nagyon szeretem a Gilmore Girls óta, szóval biztos valamennyire elfogult vagyok vele.:)

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2010.08.09. 20:16:11

@Luke: Értem. (Viszont ha nem írtad bele, akkor nekem honnan kellett volna tudnom, hogy hogyan értetted? :D Na jó, ez csak szőrszálhasogatás már igazából. :) ) Ami Alexis-t illeti, a Gilmore Girls-ből nem sok részt láttam, viszont a "Sin City"-ben nagyon jól nézett ki a csaj. :)

Ismeretlen_149418 2010.08.09. 20:18:26

@Kóczy: persze, nem is tudhattad.:D Egyébként épp a Sin City miatt kezdtem el nézni a Gilmore Girlst.:D Már kb. negyedjére láttam, mikor jobban felfigyeltem benne őrá, és utána kezdtem el nézni a GG-t, aztán azóta már majdnem minden részt láttam legalább kétszer.:)
süti beállítások módosítása