Interjú Csuha Borival

Címkék: interjú

2010.07.02. 16:35

Csuha BoriÚjabb történelmi pillanathoz értünk az oldal életében, ugyanis elkészült az első saját interjúnk, méghozzá Csuha Borival. Az interjúban Bori legismertebb szinkronszerepe, a Twilight Bellája mellett szó esik sorozatos és animés munkáiról is, illetve arról, hogyan látja a szinkron helyzetét.

Mikor kezdtél el szinkronizálni, és minek/kinek a hatására?
Bori:
5-6 éves koromban kezdtem el szinkronizálni. A szüleim színészek, amikor elkezdtek szinkronizálni, nem sokkal később engem is bevittek, hogy kipróbáljanak.


Mennyiben látod másnak a magyar szinkron helyzetét az akkori állapothoz képest?
Bori: Emlékeim szerint sokkal lassabb tempóban haladt a szinkronfolyamat, türelmesebbek voltak a gyerekekkel, nem volt ennyi munka, mint a napokban, ezért ma már sokkal felgyorsultabb az egész, minden szempontból.

Csuha BoriÚjabb történelmi pillanathoz értünk az oldal életében, ugyanis elkészült az első saját interjúnk, méghozzá Csuha Borival. Az interjúban Bori legismertebb szinkronszerepe, a Twilight Bellája mellett szó esik sorozatos és animés munkáiról is, illetve arról, hogyan látja a szinkron helyzetét.

Mikor kezdtél el szinkronizálni, és minek/kinek a hatására?
Bori:
5-6 éves koromban kezdtem el szinkronizálni. A szüleim színészek, amikor elkezdtek szinkronizálni, nem sokkal később engem is bevittek, hogy kipróbáljanak.


Mennyiben látod másnak a magyar szinkron helyzetét az akkori állapothoz képest?
Bori: Emlékeim szerint sokkal lassabb tempóban haladt a szinkronfolyamat, türelmesebbek voltak a gyerekekkel, nem volt ennyi munka, mint a napokban, ezért ma már sokkal felgyorsultabb az egész, minden szempontból.

Ha jól tudom, a Bárka Színház társulatának tagja voltál. Jelenleg is játszol még? Melyik darabokban játszottál, és melyik volt a kedvenced?
Bori: A Bárka Színházban kaptam színész 2-t, mert a Keleti István művészeti iskolán belül a Bárka osztályban tanultam.
3 évig tartott a képzés, gyakorlat, színészi feladatok.


Több sorozatban is szinkronizáltál, de a legtöbben alighanem A farm, ahol élünk-ből ismernek. Szeretted a sorozatot? Mennyire volt nehéz szinkronizálni?
Bori: Igen, onnan ismernek a legtöbben? Ezt még nem hallottam:) Igen, nagyon szerettem a sorozatot csinálni és nézni is:) Két szerepem is volt benne, Cassandra és Jenny. Nem volt nehéz, bár 8 éves lehettem, én úgy emlékszem nem volt bonyolult, mivel, mint említettem, türelmes volt mindenki, és senki sem sietett sehová:) Ma sajnos néha ettől vagyok ideges, a rohanástól.


Az AXN-en látható a Derült égből család című sorozat, amelyben Te szinkronizálod a főszereplő Luxot, azaz Brittany Robertsont. Milyennek találod a karaktert?

Bori: Nagyon szép lány, talpraesett karakter. Valószínűleg fogalmam sincs milyen lehetett Luxnak mindezeket átélni.
Már csak azért is érdekes volt a számomra a színésznő, mert egy volt általános iskolai osztálytársamra a megszólalásig hasonlít. Én nem éreztem teljesen hozzáillőnek a hangomat, de egyre inkább belejöttem, és szerettem csinálni, érdekelt a történet, csak sajnos hamar vége lett.

http://img2.indafoto.hu/5/7/60437_7dedd8fd08abd182261431db20a68bb4/8408233_c5af32cf83dd0f13122ea782d4fbd8b3_m.jpg

Több animében is szinkronizálsz. Mennyivel másabb egy animációs filmet szinkronizálni, mint egy élőszereplőset? Könnyebb vagy nehezebb?
Bori: Kicsit nehezebb a szájmozgásuk miatt, mivel egyformán mozog, nehéz ráhúzni a szöveget, sokszor rövid vagy hosszú lesz a szöveg. Jobban szeretek filmeket szinkronizálni.


Mostanában a legtöbben minden bizonnyal a „magyar Bellaként” ismernek Téged, az Alkonyat révén. Hogy érkezett a felkérés, hogy Te szinkronizáld Kristen Stewartot? Jelentett plusz „terhet”, hogy sok rajongó várta a magyar változatot?
Bori: A felkérés szimplán úgy érkezett, mint minden más filmnél, felhívott a gyártásvezető, hogy kaptam egy főszerepet, és hogy hányra menjek, ennyit tudtam. Amikor megérkeztem, a szinkronrendező, aki olvasta a könyvet, elmesélte nagyjából a történetet, és elkezdtük a munkát, csak rémlett valami olyasmi, hogy ez a film mostanában ment a mozikban.
Aztán sok fórumot elolvastam, láttam, hogy nagyon nagy az elvárás,s ok a rajongó, és sok a kritika részben felém nézve. Kicsit zavart ,de próbáltam nem törődni vele. Akik rajonganak a filmért nyilván megszokják Kristen mély hangját, nem csoda, hogy zavarja őket, hogy nekem eléggé más. Ettől függetlenül jobban akartam megcsinálni a második részt, és remélem , sikerült is..:)

http://img1.indafoto.hu/5/7/60437_7dedd8fd08abd182261431db20a68bb4/8408231_293ccd77fefec92e02b0280a0845fac6_m.jpg

Időközben már az Újhold is megjelent DVD-n. Neked melyik tetszett jobban a két rész közül? Mennyire vagy rajongó? Olvastad a könyveket?
Bori: Mint az imént írtam, nem tudtam szinkronizáláskor, miről van szó, és utána sem lettem rajongója, így a könyveket sem olvastam még. Ezt sokan kérdezik, de úgy gondolom azon kívül, hogy szinkronizálom a szerepet, nem feladatom, hogy rajongó legyek:) Attól függetlenül nagyon érdekel a folytatás, meg fogom nézni moziban, és már várom a szinkronizálását is:)


Szabadidőben miket szeretsz csinálni? Szeretsz filmeket nézni?
Bori: Barátaimmal, párommal vagyok, akivel sokat filmezünk esténként. Néha edzek, gitározok, énekórára járok.

Vissza szoktad nézni azokat a filmeket, amikben szinkronizáltál?
Bori: Igen, általában ha tudom a címét, megnézem, abból is tanulok, és legalább hallom kifelé, képernyőn hogy szól, amit én egy stúdióban teljesen máshogy hallok:)

A bejegyzés trackback címe:

https://premierfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr234839082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Isu 2010.07.02. 23:33:05

Jó szinkronhang :)

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2010.07.03. 00:24:33

Jó lett az interjú. Remélem lesznek még hasonlók a jövőben. Amúgy én is úgy gondolom, hogy attól, hogy valaki egy Twlight (vagy akár Harry Potter) filmeben szinkronizál, nem kell feltétlenül rajongónak lennie. Szerintem egyébként Csuha Bori hangja, ha más is, mint Kristen-é, Bella karakteréhez nagyon jó. (Meg Szvetlov Balázs hangja is Edward-hoz) Bár a Twilight fanok ezt a véleményemet nem nagyon osztják. Azt viszont megkérdezhetem, hogyan sikerült összehozni magát az interjút? Már úgy értve, hogy csak "simán" írtatok Csuha Borinak, hogy szeretnétek vele interjút készíteni? (Ezt csak puszta kíváncsiságból kérdezem. :) ) OFF: Köszi ezért a képért Kristen-ről, már mentem is le. :D :D

Isu 2010.07.03. 08:16:04

A magyar szinkronhang piac az egyik legjobb a világon,nagyon meg vagyok elégedve :)

Ismeretlen_149418 2010.07.03. 11:25:48

@Kóczy: Igen, pontosan így történt, írtunk neki, ő pedig tök jófej volt és gyorsan válaszolt.:) Egyébként szerintem is jól megy a hangja Bellához, ha kicsit más is, mint Kristené. Reményeim szerint lesznek még interjúk a későbbiekben is.:)

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2010.07.03. 15:46:18

@Luke: Köszi szépen a választ. Tényleg jófej volt. :) @Isu: Valóban, a magyar szinkron világhírű (volt?), de mostanság elég sok silány munka is készül. Ennek egyik oka (ami itt az interjúban is elhangzott tulajdonképpen), hogy jóval több a munka manapság, viszont a határidők meg rövidebbek, úgyhogy nem igazán van idő a minőségi munkára.
süti beállítások módosítása