Nagyjából egy éve láttam a film svéd változatát, most pedig már itt is az amerikai remake David Fincher jóvoltából. A történetről nem is írnék külön, hisz mivel ugyanazon regény adaptációjáról van szó, a cselekmény is szinte teljes egészében megegyezik. Ebből pedig az is következik, hogy akik látták a svéd filmet, nem sok örömüket fogják lelni Fincher verziójában, és a nem rövid 2 és fél órás játékidőt valami hasznosabbal is eltölthetik. Nekem is ezt kellett volna tennem.

http://img2.indafoto.hu/10/3/110143_29d18ba7f0c4113afbe21e74d9986cf6/14401001_2728daf2aa8c02c0c225d30fffe31acd_xl.jpg

Persze, aki ezt a változatát látja először - vagy csak ezt - biztosan jónak fogja találni, hiszen a filmmel nincs különösebb baj. Fincher tudja, mit csinál, ráadásul itt az alap is adott volt a könyv miatt, így nem vállalt túl nagy kockázatot. Daniel Craig kedvenc színészeim közé tartozik, és mint ilyen, az egyik legfőbb érv volt, amiért megnéztem a filmet. Ami mindenképp pozitívum, hogy hitelesen hozta a karakterét, egy pillanatra sem ugrott be semelyik másik szerepe, de valahogy mégis egy kicsit szürke volt számomra. A címszerepben Rooney Marát láthatjuk, és én változatlanul fenntartom, amit az első előzetesek és képek alapján mondtam: ő ehhez kevés. Nem is elsősorban színészileg, mint inkább alkatilag és a karizmatikusság hiányából adódóan. Lisbeth Salander=Noomi Rapace.

Ráadásul a film lassú. Nagyon. Persze ez a cselekmény jellegéből adódik, de az azért még így is túlzás, hogy az első 50 percben semmi nem történik. De még ez sem lenne olyan nagy baj, ha ez idő alatt legalább a karaktereket ismernénk meg behatóan, de erre sem kerül sor. Utána persze jönnek sorra a brutális jelenetek, és bár ezek itt is ütnek, messze nem annyira, mint az 'eredeti" film esetében. Na jó, az a bizonyos jelenet Enya dalával tényleg nagyon ott van.

Fincher tehát jól elvégezte a házi feladatát, megnézte a svéd változatot és a regényt is elolvasta, az iskolában biztos ötöst kapna érte, és még egyszer mondom, hogy akik nem látták a svéd változatot biztos elégedettek lesznek vele, és hát ez a lényeg, mivel elsősorban nekik készült. Másoknak viszont nyugodtan kihagyható, mert semmi újat nem kapnak, leszámítva a hatalmas megkönnyebbült sóhajt a film végén, hogy "na, ez is megvolt." 5/10.

A bejegyzés trackback címe:

https://premierfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr824843600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2012.01.26. 12:22:44

A svéd változat nekem is jobban tetszett, itt valahogy nem kapott el annyira a hangulata. (Talán azért, mert azt láttam először.) Azzal viszont nem értek egyet, hogy Rooney Mara kevés lett volna, szerintem jó volt. (Amúgy apró érdekesség, hogy ebben a verzióban is Epres Attila a férfi főszereplő magyar hangja, csakúgy, mint a svéd változatban. :) )

Ismeretlen_149418 2012.01.26. 14:59:56

@Kóczy: Valószínűleg csak nekem volt kevés, mivel még Oscar-jelölést is kapott az alakításáért. De hát ez van, nem vagyunk egyformák.:) Én eredetiben láttam, és a szinkronos előzetes alapján szerintem Epres Attila nem a legjobb választás Craighez, eléggé elüt tőle a hangja, pedig amúgy az egyik kedvencem.

Isu 2012.01.26. 15:10:13

Még nem láttam az amcsi verziót,csak a Svédet,de az viszont tényleg nyerő ötletnek bizonyult. Epres Attila nem jó Craig-hez,Stohl Buci kellene...

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2012.01.26. 16:52:05

@Luke: Az Oscar-jelölés az egy dolog, sajnos az elmúlt évek azt bizonyítják, hogy egyre kevésbé lehet azt is komolyan venni. Az idei jelöltek között is van egy-két hajmeresztő... Szerintem is Stohl András hangja jobban illene Daniel Craig-hez csak hát ő...khmm...nem ér rá mostanában.

Ismeretlen_149418 2012.01.27. 14:22:53

@Kóczy: Hát igen, ebben igazad van. Sokat vesztett a nívójából az Oscar. Szerintem az lenne a legjobb, ha a DVD-megjelenésre készítenének egy új szinkront Stohlal, mert akkorra elvileg már rá fog érni. Mondjuk ritkán van ilyen, de például a Jumperhez is készült még egy szinkron, mert a mozisban nem Roatis Andrea volt Rachel Bilson magyar hangja.
süti beállítások módosítása