JELMEZEK

Batman

● Batman A sötét lovag – Felemelkedés-ben viselt felszerelése nem változott az előző rész óta.

● A ruha 110 különálló részből áll.

● A félig rugalmas uretán-gyantából formázott részeket poliészter hálóra rögzítették. Ezt a 3D rendezőhálót többnyire a katonaságnál, kórházakban és high-tech sportokhoz használják – kiváló légáteresztő képessége miatt a neoprént váltják ki vele. Csomózással és nem szövéssel készítik.

● Az uretán alapú alkatrészek közül jó néhány (lábvért, mellvért és hasvédő lemez) belsejét erős, könnyű és különösen ütésálló karbonszálas anyaggal bélelték.

● A jelmezesek összesen 50 köpenyt készítettek: ezek a különféle helyzeteknek megfelelően különböznek egymástól. A járás, futás, közelharc és eszközhasználat igényeinek megfelelően változik a hosszuk, az alakjuk és a méretük.

● A köpeny anyagát az Egyesült Királyság honvédelmi minisztériuma által kidolgozott eljárással elektrosztatikusan pelyhesítették – a hadsereg ezt a technikát olyan anyagok készítéséhez használja, amelyeket éjszaka szinte teljesen észrevehetetlenné próbálnak tenni.
● A speciális effektus-részleg megépített egy újfajta, néma, szűksugarú szélgépet, hogy a köpeny úgy hullámozzon, ahogy az a legendássá vált képregényekben szokott.
● Batman teljes védőruházata sisakkal és köpennyel együtt 13,5 kg.

JELMEZEK

Batman

● Batman A sötét lovag – Felemelkedés-ben viselt felszerelése nem változott az előző rész óta.

● A ruha 110 különálló részből áll.

● A félig rugalmas uretán-gyantából formázott részeket poliészter hálóra rögzítették. Ezt a 3D rendezőhálót többnyire a katonaságnál, kórházakban és high-tech sportokhoz használják – kiváló légáteresztő képessége miatt a neoprént váltják ki vele. Csomózással és nem szövéssel készítik.

● Az uretán alapú alkatrészek közül jó néhány (lábvért, mellvért és hasvédő lemez) belsejét erős, könnyű és különösen ütésálló karbonszálas anyaggal bélelték.

● A jelmezesek összesen 50 köpenyt készítettek: ezek a különféle helyzeteknek megfelelően különböznek egymástól. A járás, futás, közelharc és eszközhasználat igényeinek megfelelően változik a hosszuk, az alakjuk és a méretük.

● A köpeny anyagát az Egyesült Királyság honvédelmi minisztériuma által kidolgozott eljárással elektrosztatikusan pelyhesítették – a hadsereg ezt a technikát olyan anyagok készítéséhez használja, amelyeket éjszaka szinte teljesen észrevehetetlenné próbálnak tenni.
● A speciális effektus-részleg megépített egy újfajta, néma, szűksugarú szélgépet, hogy a köpeny úgy hullámozzon, ahogy az a legendássá vált képregényekben szokott.
● Batman teljes védőruházata sisakkal és köpennyel együtt 13,5 kg.

Macskanő

● Selina Kyle, az akrobatikus betörőnő számára 20 macskajelmez készült.

● Hogy kényelmesebb legyen, mindegyik kezeslábas két részből áll, melyre úgy helyezték el az övet, hogy eltakarja a két rész találkozását.

● A jelmez része egy különféle eszközöket rögzítő öv, a könyékig érő kesztyű, a combig érő csizma és egy különleges szemüveg. Utóbbit Lindy Hemming jelmeztervező úgy alakította ki, hogy ha felhajtják, macskafülre emlékeztessen.

● A csizma hétféle változatban készült. Futáshoz, a Batpodon való motorozáshoz és más helyzetekhez mindig más méretű sarok dukál, a “hős csizma” sarka a leghosszabb és legveszélyesebb: ezt közelharcra tervezték.

● A ruha domborított karbonszálas rétegekből készült. A külső réteg poliuretán borítású spandex.

Bane

● Bane számára hét teljes jelmez készült. A ruhadarabok közt találhatók a csatában hordott bakancsok és a védőfelszerelés is. A jelmez minden darabja természetes anyagból készült, és kisméretű, guberált kiegészítőkkel díszítették őket.

● Bane álarca ABS műanyagból készült: A különleges jelmez-kiegészítőkért felelős részleg egy 3D nyomtató segítségével gyártotta le.

JÁRMŰVEK

A Batmobil

●A Batmobil a Batman: Kezdődik! óta nem változott, de A sötét lovag – Felemelkedés-ben újfajta katonai járművek is megjelennek: ezek terepszínűek.

● A terepszínű katonai járművekből, a Tumblerekből három fajta készült. Az egyik tornyában körbeforgó géppuska van, a másik irányítható rakétakilövővel rendelkezik, a harmadik egyszerű géppuskás.

● A Batmobilt maga a rendező, Christopher Nolan és a látványtervező Nathan Crowley tervezte meg Nolan Los Angeles-i garázsában. A prototípus készítésekor játékautó-részeket ragasztottak össze. Az ihletet egy régi katonai jármű adta, az alapanyag pedig egy Hummer és egy Lamborghini volt.

● A Tumbler márkanevet az angol jump és tumble szóból alakították ki: az egyik ugrást, a másik bukást, bukfencet jelent.

● A Batmobilnak nincs első tengelye, Nolan azt szerette volna, ha oldalról rögzítik a kerekeket. Ezt először mindenki lehetetlennek tartotta, de a speciális effektusokért felelős Chris Corbould és a műhelyt vezető Andy Smith végül elkészítette és működőképessé tette az oldalsó felfüggesztést.

● A Batmobil minden alkatrészét el kellett készíteni: a jármű nem egy újra épített vagy átalakított, már létező autó.

● A Batmobil hatkerekű – kettő van elöl és négy hátul, utóbbiakon kamionabroncs látható. A műszakiak három abroncskészletet gyártottak, mindegyiket másfajta futófelülettel. George Cottle kaszkadőr-sofőr jelenetenként döntötte el, hogy melyiket használja, attól függően, hogy az adott képsoron mennyit kellett farolnia.

● A Batmobil motorja szokásos, ólommentes benzinnel működik. A jármű két és fél tonnás.

● A Batmobil majd két méter magasra tud ugrani, és egy alkalommal húszméteres távolságra ugratták.

● A Batmobil végsebessége majd 200 km/óra, öt másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

A Batpod

●A Batpod kinézetre nem változott A sötét lovag-hoz képest.

● A Batpodot azért tervezték és építették meg, hogy gazdája gyorsabban mozoghasson Gotham utcáin. A motor a Batmobilhoz hasonlóan gyors vad és harcra termett. Bármilyen terepen működik, mindkét oldalán három-három fegyver áll bevetésre készen.

●A motoron is a Batmobil abroncsait használják.

● A Batpod összsúlya 330 kg.

● A motort úgy tervezték meg, hogy utasa akkor is egyenesen maradjon rajta, amikor a jármű megdől.

● A Batpod ugyanolyan gyors, mint a Batmobil.

● A motor önmagában is megáll: a motorosnak nem kell letennie a lábát, hogy megtartsa.

● A Batpodnak nincs olyan alkatrésze, amit pusztán a látvány kedvéért szereltek fel rá: minden porcikáját a célszerűség szempontjai szerint alakították ki.

A Bat

● Batman járműflottájának legújabb tagja a Bat.

● A Bat városi repülőalkalmatosság – részben helikopter, részben helyben felszálló jet. Nolan és Nathan Crowley együtt tervezték, és Chris Corbould csapata építette meg egy makett alapján.

● A Bat minden elemét egy különösen könnyű szénszálas anyagból formálták meg.

● Két teljes Bat épült és két külön pilótafülke: utóbbiakat akkor használták, amikor Batmant pilótáskodás közben filmezték.

● A Bat összsúlya 1360 kg.

● A filmben vizuális trükkök illetve a forgatás során alkalmazott technikák segítségével a Bat repül, de a gép igazából nem tud önerőből a levegőbe emelkedni. Fegyverei és reflektorai azonban működnek, utóbbiakat rádió-távirányítással lehet a magasban is szabályozni.

● A Batet számos módon tudta a film stábja reptetni. Egyes felvételek kedvéért helikopterről lógatták le, máskor egy daru gémjére függesztették fel, vagy egy saját, e célra kialakított járműhöz kapcsolták; olyan képsor is készült, amelyhez egy kamion platójára szerelték, ám a néző azt látja, hogy a háttérben a felhők suhannak.

● Az utcai üldözési jelenetek során három szakember kellett a Batet mozgató jármű vezetéséhez: egy pilóta és két technikus. Egyikül a fel-le mozgást irányította, a másik kettő az oldalirányú és az előre-hátra mozgásért felelt.

● A keretre szerelt Batet 5-8 méter magasra emelték fel.

● A pittsburgh-i Wabash alagútban zajló üldözési jelenet során a Bat két oldala és a betonfal között gyakran kevesebb mint fél méter távolság volt.

● Hogy a Bat felszállása hiteles legyen a filmen, e jelenet forgatása során a gépet egy Sikorsky teherszállító helikopterhez rögzítették, és az emelte a magasba a különleges repülő szerkezetet egy felhőkarcoló tetejéről.

A bejegyzés trackback címe:

https://premierfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr264844858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása