A SÖTÉT LOVAG – FELEMELKEDÉS (16): ADATOK & ÉRDEKESSÉGEK
Címkék: the dark knight rises
2012.07.15. 17:16
JELMEZEK
Batman
● Batman A sötét lovag – Felemelkedés-ben viselt felszerelése nem változott az előző rész óta.
● A ruha 110 különálló részből áll.
● A félig rugalmas uretán-gyantából formázott részeket poliészter hálóra rögzítették. Ezt a 3D rendezőhálót többnyire a katonaságnál, kórházakban és high-tech sportokhoz használják – kiváló légáteresztő képessége miatt a neoprént váltják ki vele. Csomózással és nem szövéssel készítik.
● Az uretán alapú alkatrészek közül jó néhány (lábvért, mellvért és hasvédő lemez) belsejét erős, könnyű és különösen ütésálló karbonszálas anyaggal bélelték.
● A jelmezesek összesen 50 köpenyt készítettek: ezek a különféle helyzeteknek megfelelően különböznek egymástól. A járás, futás, közelharc és eszközhasználat igényeinek megfelelően változik a hosszuk, az alakjuk és a méretük.
● A köpeny anyagát az Egyesült Királyság honvédelmi minisztériuma által kidolgozott eljárással elektrosztatikusan pelyhesítették – a hadsereg ezt a technikát olyan anyagok készítéséhez használja, amelyeket éjszaka szinte teljesen észrevehetetlenné próbálnak tenni.
● A speciális effektus-részleg megépített egy újfajta, néma, szűksugarú szélgépet, hogy a köpeny úgy hullámozzon, ahogy az a legendássá vált képregényekben szokott.
● Batman teljes védőruházata sisakkal és köpennyel együtt 13,5 kg.
JELMEZEK
Batman
● Batman A sötét lovag – Felemelkedés-ben viselt felszerelése nem változott az előző rész óta.
● A ruha 110 különálló részből áll.
● A félig rugalmas uretán-gyantából formázott részeket poliészter hálóra rögzítették. Ezt a 3D rendezőhálót többnyire a katonaságnál, kórházakban és high-tech sportokhoz használják – kiváló légáteresztő képessége miatt a neoprént váltják ki vele. Csomózással és nem szövéssel készítik.
● Az uretán alapú alkatrészek közül jó néhány (lábvért, mellvért és hasvédő lemez) belsejét erős, könnyű és különösen ütésálló karbonszálas anyaggal bélelték.
● A jelmezesek összesen 50 köpenyt készítettek: ezek a különféle helyzeteknek megfelelően különböznek egymástól. A járás, futás, közelharc és eszközhasználat igényeinek megfelelően változik a hosszuk, az alakjuk és a méretük.
● A köpeny anyagát az Egyesült Királyság honvédelmi minisztériuma által kidolgozott eljárással elektrosztatikusan pelyhesítették – a hadsereg ezt a technikát olyan anyagok készítéséhez használja, amelyeket éjszaka szinte teljesen észrevehetetlenné próbálnak tenni.
● A speciális effektus-részleg megépített egy újfajta, néma, szűksugarú szélgépet, hogy a köpeny úgy hullámozzon, ahogy az a legendássá vált képregényekben szokott.
● Batman teljes védőruházata sisakkal és köpennyel együtt 13,5 kg.
Macskanő
● Selina Kyle, az akrobatikus betörőnő számára 20 macskajelmez készült.
● Hogy kényelmesebb legyen, mindegyik kezeslábas két részből áll, melyre úgy helyezték el az övet, hogy eltakarja a két rész találkozását.
● A jelmez része egy különféle eszközöket rögzítő öv, a könyékig érő kesztyű, a combig érő csizma és egy különleges szemüveg. Utóbbit Lindy Hemming jelmeztervező úgy alakította ki, hogy ha felhajtják, macskafülre emlékeztessen.
● A csizma hétféle változatban készült. Futáshoz, a Batpodon való motorozáshoz és más helyzetekhez mindig más méretű sarok dukál, a “hős csizma” sarka a leghosszabb és legveszélyesebb: ezt közelharcra tervezték.
● A ruha domborított karbonszálas rétegekből készült. A külső réteg poliuretán borítású spandex.
Bane
● Bane számára hét teljes jelmez készült. A ruhadarabok közt találhatók a csatában hordott bakancsok és a védőfelszerelés is. A jelmez minden darabja természetes anyagból készült, és kisméretű, guberált kiegészítőkkel díszítették őket.
● Bane álarca ABS műanyagból készült: A különleges jelmez-kiegészítőkért felelős részleg egy 3D nyomtató segítségével gyártotta le.
JÁRMŰVEK
A Batmobil
●A Batmobil a Batman: Kezdődik! óta nem változott, de A sötét lovag – Felemelkedés-ben újfajta katonai járművek is megjelennek: ezek terepszínűek.
● A terepszínű katonai járművekből, a Tumblerekből három fajta készült. Az egyik tornyában körbeforgó géppuska van, a másik irányítható rakétakilövővel rendelkezik, a harmadik egyszerű géppuskás.
● A Batmobilt maga a rendező, Christopher Nolan és a látványtervező Nathan Crowley tervezte meg Nolan Los Angeles-i garázsában. A prototípus készítésekor játékautó-részeket ragasztottak össze. Az ihletet egy régi katonai jármű adta, az alapanyag pedig egy Hummer és egy Lamborghini volt.
● A Tumbler márkanevet az angol jump és tumble szóból alakították ki: az egyik ugrást, a másik bukást, bukfencet jelent.
● A Batmobilnak nincs első tengelye, Nolan azt szerette volna, ha oldalról rögzítik a kerekeket. Ezt először mindenki lehetetlennek tartotta, de a speciális effektusokért felelős Chris Corbould és a műhelyt vezető Andy Smith végül elkészítette és működőképessé tette az oldalsó felfüggesztést.
● A Batmobil minden alkatrészét el kellett készíteni: a jármű nem egy újra épített vagy átalakított, már létező autó.
● A Batmobil hatkerekű – kettő van elöl és négy hátul, utóbbiakon kamionabroncs látható. A műszakiak három abroncskészletet gyártottak, mindegyiket másfajta futófelülettel. George Cottle kaszkadőr-sofőr jelenetenként döntötte el, hogy melyiket használja, attól függően, hogy az adott képsoron mennyit kellett farolnia.
● A Batmobil motorja szokásos, ólommentes benzinnel működik. A jármű két és fél tonnás.
● A Batmobil majd két méter magasra tud ugrani, és egy alkalommal húszméteres távolságra ugratták.
● A Batmobil végsebessége majd 200 km/óra, öt másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.
A Batpod
●A Batpod kinézetre nem változott A sötét lovag-hoz képest.
● A Batpodot azért tervezték és építették meg, hogy gazdája gyorsabban mozoghasson Gotham utcáin. A motor a Batmobilhoz hasonlóan gyors vad és harcra termett. Bármilyen terepen működik, mindkét oldalán három-három fegyver áll bevetésre készen.
●A motoron is a Batmobil abroncsait használják.
● A Batpod összsúlya 330 kg.
● A motort úgy tervezték meg, hogy utasa akkor is egyenesen maradjon rajta, amikor a jármű megdől.
● A Batpod ugyanolyan gyors, mint a Batmobil.
● A motor önmagában is megáll: a motorosnak nem kell letennie a lábát, hogy megtartsa.
● A Batpodnak nincs olyan alkatrésze, amit pusztán a látvány kedvéért szereltek fel rá: minden porcikáját a célszerűség szempontjai szerint alakították ki.
A Bat
● Batman járműflottájának legújabb tagja a Bat.
● A Bat városi repülőalkalmatosság – részben helikopter, részben helyben felszálló jet. Nolan és Nathan Crowley együtt tervezték, és Chris Corbould csapata építette meg egy makett alapján.
● A Bat minden elemét egy különösen könnyű szénszálas anyagból formálták meg.
● Két teljes Bat épült és két külön pilótafülke: utóbbiakat akkor használták, amikor Batmant pilótáskodás közben filmezték.
● A Bat összsúlya 1360 kg.
● A filmben vizuális trükkök illetve a forgatás során alkalmazott technikák segítségével a Bat repül, de a gép igazából nem tud önerőből a levegőbe emelkedni. Fegyverei és reflektorai azonban működnek, utóbbiakat rádió-távirányítással lehet a magasban is szabályozni.
● A Batet számos módon tudta a film stábja reptetni. Egyes felvételek kedvéért helikopterről lógatták le, máskor egy daru gémjére függesztették fel, vagy egy saját, e célra kialakított járműhöz kapcsolták; olyan képsor is készült, amelyhez egy kamion platójára szerelték, ám a néző azt látja, hogy a háttérben a felhők suhannak.
● Az utcai üldözési jelenetek során három szakember kellett a Batet mozgató jármű vezetéséhez: egy pilóta és két technikus. Egyikül a fel-le mozgást irányította, a másik kettő az oldalirányú és az előre-hátra mozgásért felelt.
● A keretre szerelt Batet 5-8 méter magasra emelték fel.
● A pittsburgh-i Wabash alagútban zajló üldözési jelenet során a Bat két oldala és a betonfal között gyakran kevesebb mint fél méter távolság volt.
● Hogy a Bat felszállása hiteles legyen a filmen, e jelenet forgatása során a gépet egy Sikorsky teherszállító helikopterhez rögzítették, és az emelte a magasba a különleges repülő szerkezetet egy felhőkarcoló tetejéről.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek