Robert Rodriguez-ről elmondható, hogy igazán sokoldalú rendező. Egyrészt olyan filmeket prezentált már nekünk, mint az Alkonyattól Pirkadatig, a Sin City vagy a Desperado, de ott van a „másik vonal”, a Kémkölykök trilógia és a Cápasrác és Lávalány kalandjai, amik finoman szólva is más műfaj, mint az előbb említett filmek. A mexikói származású rendező most úgy döntött, hogy a Kémkölykök-nek csinál egy újabb felvonást.

A sztori:
Marissa Cortez Wilson (Jessica Alba) korábban az OSS-nek dolgozott, mint kém. Ám amikor teherbe esett úgy döntött, hogy fontosabb számára a család és inkább visszavonult. Most azon fáradozik, hogy két mostohagyerekével Rebecca-val és Cecil-lel megszerettesse magát. Férje, Wilbur (Joel McHale) pedig nem is sejti, hogy felesége korábban ügynök volt. Azonban egy régi ellenség felbukkanása miatt Marissát újra visszarendeli az OSS. Ez már önmagában is elég nagy probléma, de ezt még tetőzi, hogy akaratukon kívül Rebecca és Cecil is az események sűrűjébe csökken. Ám miután megtudják, hogy mostohaanyjuk szuperkém volt, úgy döntenek, hogy félreteszik nézeteltéréseiket és segítenek neki. Plusz még segítségükre siet két korább kémkölyök Carmen (Alexa Vega) és Juni Cortez (Darryl Sabara), hogy együtt állítság meg a világuralomra törő Timekeeper-t...

A Kémkölykök első része 2001-ben készült (tehát írd és mond idén lesz 11 éve), és arra még azt mondtam, hogy a maga módján szórakoztató is volt. Még a második résszel is úgy voltam, hogy elment, másfél órát jól elvoltam vele. Aztán érkezett a harmadik epizód (amit már 3D-ben mutattak be több helyen) ott már kicsit úgy éreztem, hogy talán felesleges volt már még egy bőrt lehúzni a szériáról. És akkor most itt van a negyedik rész, amelynek megtekintése után kicsit tanácstalan vagyok, hogy mit is tudnék mondani.
Ami mindenképpen forradalmi újítás volt itt, hogy a filmet több helyen 4D-ben mutatták be. Nem elírás valóban 4D-ről van szó, ugyanis egy új technilógia lehetővé tette, hogy film egy-két jeleneténél a jelenetnél megfelelő szagokat érezhessen az ember. Ez az újítás rendben is van talán (bár én személy szerint olyan sok értelmét nem látom), de akkor térjünk is vissza magára a filmre.
Nyugodtan mondhatom, hogy egy reboot-ról beszélhetünk szinte, amire szükség is volt, hiszen az eredeti kémkölykök azért elég nagyot nőttek az első rész óta (11 év az 11 év). Így kapunk két új kémkölyköt és egy komplett új családot. (Vagy hát a család maga az nem is új igazából.)
Ezen kívül viszont a többi, a sztori meg az „akciójelenetek”...hát hogy is mondjam. Ha szépen akarom megfogalmazni, akkor azt mondhatom, hogy biztos nagyon élveztem volna a filmet, ha mondjuk olyan 4-5 éves lennék, de így...ha őszinte akarok lenni, ha nem Jessica Alba lett volna a főszereplő szerintem 10 perc után kikapcsolom. A sztori szerintem még gyerekfilm szintjén is kissé bugyuta. (Pedig én nagyon bírom alapvetően az időutazással kapcsolatos dolgokat) És mivel gyerekfilmről van szó, így különösebb meglepetések sincsenek benne, és természetesen a happy end is borítékolható az elején. De nem ezzel volt a gond. Amivel gondom volt, hogy egész végig úgy éreztem, hogy talán ezt a negyedik részt már nem kellett volna.

Robert Rodriguez-t jó rendezőnek tartom továbbra, de asszem nem árulok el nagy titkot, amikor azt mondom, hogy az úgymond komolyabb filmjeit (Sin City, Machete) jobban kedvelem. Egyébként ezúttal (is) a forgatókönyvet is ő maga írta.

Ami a színészeket illeti szerintem Jessica Alba-ról nem kell mondanom semmit. Aki régebb óta ismer azt tudja, hogy két színésznő van, akit bármiben hajlandó vagyok megnézni, és az egyik ő, így róla rosszat nem nagyon fogok mondani. (Bár az igaz, hogy amikor legutóbb azt írtam, hogy újra szeretném valamilyen verekedős akciófilmben látni, nem egészen erre gondoltam.) A többi színész is igazából teszi a dolgát, Joel McHale és Jeremy Piven is helytállnak, amennyire a szkript engedi nekik, és a két új gyerkőcöt alakító Rowan Blanchard-dal és Mason Cook-kal sincs gond. Az pedig külön érdekesség látni, hogy Alexa Vega és Daryl Sabarah mennyit változtak és nőttek az első rész óta eltelt 11 évben. Bár itt ők már inkább csak mellékszereplőként vannak jelen.
Ja, és még Ricky Gervais is kapott egy kis szerepet egy beszélő kutya hangjaként.

 

Értékelés:

Nekem már nem nagyon jött be a Kémkölykök negyedik epizódja, talán azért mert egyszerűen már idős vagyok ehhez a filmhez, vagy más miatt igazából nem tudom. Ha értékelni akarom, olyan 3-as 4-es körül van, de azért Jessica szereplése miatt egy kis plusszpont csak jár neki. Úgyhogy legyen 4.5/10

A bejegyzés trackback címe:

https://premierfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr984843554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása