Cindy (Michelle Williams) és Dean (Ryan Gosling) már évek óta egy pár, de kapcsolatuk válságba kerül, és egyre inkább eltávolodnak egymástól. Míg Cindy az évek során egyre nagyobb dolgokról álmodozott és egyre több mindent ért el, addig Dean megmaradt annak az egyszerű srácnak, aki a megismerkedésükkor volt. Úgy döntenek, adnak még egy utolsó esélyt maguknak, hogy megpróbálják megmenteni a kapcsolatukat, aminek eközben megismerhetjük jó és rossz pillanatait egyaránt.
A különféle díjátadók révén már bizonyára sokan hallottatok a filmről, ha más okból nem is, a két főszereplő miatt biztosan, de mielőtt áttérnénk rájuk, érdemes megemlíteni Derek Cianfrance rendező nevét, akinek ez volt a második filmje az 1998-as Brother Tide után, és azóta rövid- és dokumentumfilmek rendezésével töltötte az idejét. Úgy látszik, valamit nagyon jól megtanult ezekből, vagy egyszerűen ösztönös őstehetség, mert le a kalappal előtte, hogy egy ilyen minőségi filmet letett az asztalra, szinte a semmiből. Elsősorban közeli és távoli kameraállásokat váltogat, és mindenképp ki kell emelni a film remek zenéjét, amely nagyon jól összhangban van a vágással és az aktuális hangulattal is.
A film végig két szálon fut, egyfelől a jelenben, ahol Cindy és Dean próbálja rendbe hozni a dolgokat, illetve a múltban, kapcsolatuk legfontosabb pillanatait kiemelve, időnként nem is kronológiai sorrendben. A Blue Valentine legnagyobb erőssége pedig pontosan magában a kapcsolatban rejlik, hiszen annyira emberi, valósághű és sebezhető, hogy mindenki könnyedén bele tudja magát élni. Megvannak az őrült fellángolások, a balhék, a kibékülések, a boldog és a fájdalmas pillanatok is, és ettől lesz az egész annyira életszerű. Illetve természetesen a két főszereplő játéka miatt, akiknek minden kis rezdülését öröm nézni, mert egyszerűen félelmetesen jók. Ryan Gosling játszi könnyedséggel hozza Dean karakterét, aki nem vágyik nagy dolgokra, egyszerűen csak boldog akar lenni azzal a nővel, akit szeret. Cindy ezzel szemben inkább karrierista alkat, aki igazán sosem szereti annyira Deant, amennyire a férfi őt, inkább csak egy támaszra van szüksége kétségbeesett helyzetében. Ahogy Dean meg is fogalmazza: a férfiak romantikusabbak, mert ők csak azt a lányt keresik, akiről úgy érzik, hogy bolondok lennének, ha nem vennék el őt feleségül, míg a nők - bár egész életükben a herceget várják a fehér lovon - végül olyan férfit választanak, akinek jó állása van. Mindazonáltal Michelle Williams alakítása is elsőrangú, és a kémia is nagyon jól működik közöttük. Most lehet igazán "sajnálni", hogy ennyi jó alakítás volt tavaly, mert mindketten díjat érdemelnének a játékukért.
A film először NC-17 besorolást kapott Amerikában, amit csak nagyon ritkán adnak, majd ezt végül R-esre csökkentették, ami szintén elég szigorú, bár a néhány szexuális jelenet miatt érthető, de ezek nélkül meg nem lenne teljes a film. A Blue Valentine egy helyenként szomorú, helyenként vidám, de mindvégig nagyon életszerű története egy kapcsolatnak a két főszereplő jutalomjátékával és jó néhány emlékezetes jelenettel, így garantáltan maradandó filmes élményt nyújt, amit csak egy 9/10-zel lehet megfelelően kifejezni.
Az Amerika Kapitány: Az első bosszúálló a novemberi EW-s címlapja után, kapott egy márciusi Empire címlapot is.
Weekend Box Office January 28-30, 2011
Ismét trónfosztás történt a Box Office listán, ugyanis Ashton Kutcher és Natalie Portman Csak szexre kellesz (No Strings Attached) című vígjátéka nem bírta tovább, és a részben Magyarországon forgatott A rítus (The Rite) szerezte meg az első helyet 15 millió dollárral, Portmanék 13,6 milliójához képest. A harmadik helyen nyitott a hét másik új belépője, a Jason Statham nevével fémjelzett The Mechanic 11,5 milliót gyűjtve. Érdekesség, hogy négy Oscar-esélyes, A király beszéde (The King's Speech), a Fekete hattyú (Black Swan), A félszemű (True Grit) és A harcos (The Fighter) is benne van a top 10-ben.
- A Tudorok című sorozatból ismert Henry Cavill lesz Superman a Zack Snyder rendezésében készülő szuperhős filmben, melynek forgatókönyvét David S. Goyer írta.
- Javier Bardemnek felajánlották a Bond 23 egyik szerepét, de azt nem tudni, hogy kit alakíthat, amennyiben elfogadja az ajánlatot.
- Bradley Fuller producer elmondta, hogy a Péntek 13 2. részének (Friday the 13th Part 2) forgatókönyve már elkészült Damian Shannon és Mark Swift tollából, és amint a New Line zöld utat ad a filmnek, bele is vágnak a munkálatokba, méghozzá 3D-s kamerákkal. A Rémálom az Elm utcában 2. része nem áll ilyen jól, egyelőre még forgatókönyvírót sem kértek fel a filmhez, a TMNT, vagyis a Tini Nindzsa Teknőcök forgatókönyve viszont már készül, és 4-6 héten belül többet is fog már róla mondani Fuller, és ugyanez a helyzet a Monster Squaddal is.
- A hétvégén lezajlott a Directors Guild Awards, ahol a rendezők díjazták egymást. A legjobb filmes rendező Tom Hooper (A király beszéde), a legjobb dokumentumfilmes rendező pedig Charles Ferguson (Inside Job) lett. A színészek is megtartották díjátadójukat, a Screen Actors Guild Awardsot, ahol megismétlődött a Golden Globe-os végeredmény, vagyis Natalie Portman, Colin Firth, Melissa Leo és Chirstian Bale kapták a díjakat.
Utolsó kommentek