Cindy (Michelle Williams) és Dean (Ryan Gosling) már évek óta egy pár, de kapcsolatuk válságba kerül, és egyre inkább eltávolodnak egymástól. Míg Cindy az évek során egyre nagyobb dolgokról álmodozott és egyre több mindent ért el, addig Dean megmaradt annak az egyszerű srácnak, aki a megismerkedésükkor volt. Úgy döntenek, adnak még egy utolsó esélyt maguknak, hogy megpróbálják megmenteni a kapcsolatukat, aminek eközben megismerhetjük jó és rossz pillanatait egyaránt.

http://img7.indafoto.hu/5/7/60437_7dedd8fd08abd182261431db20a68bb4/10648279_8bdc8ea320da487c71c9ae4ac2a88003_m.jpg

A különféle díjátadók révén már bizonyára sokan hallottatok a filmről, ha más okból nem is, a két főszereplő miatt biztosan, de mielőtt áttérnénk rájuk, érdemes megemlíteni Derek Cianfrance rendező nevét, akinek ez volt a második filmje az 1998-as Brother Tide után, és azóta rövid- és dokumentumfilmek rendezésével töltötte az idejét. Úgy látszik, valamit nagyon jól megtanult ezekből, vagy egyszerűen ösztönös őstehetség, mert le a kalappal előtte, hogy egy ilyen minőségi filmet letett az asztalra, szinte a semmiből. Elsősorban közeli és távoli kameraállásokat váltogat, és mindenképp ki kell emelni a film remek zenéjét, amely nagyon jól összhangban van a vágással és az aktuális hangulattal is.

A film végig két szálon fut, egyfelől a jelenben, ahol Cindy és Dean próbálja rendbe hozni a dolgokat, illetve a múltban, kapcsolatuk legfontosabb pillanatait kiemelve, időnként nem is kronológiai sorrendben. A Blue Valentine legnagyobb erőssége pedig pontosan magában a kapcsolatban rejlik, hiszen annyira emberi, valósághű és sebezhető, hogy mindenki könnyedén bele tudja magát élni. Megvannak az őrült fellángolások, a balhék, a kibékülések, a boldog és a fájdalmas pillanatok is, és ettől lesz az egész annyira életszerű. Illetve természetesen a két főszereplő játéka miatt, akiknek minden kis rezdülését öröm nézni, mert egyszerűen félelmetesen jók. Ryan Gosling játszi könnyedséggel hozza Dean karakterét, aki nem vágyik nagy dolgokra, egyszerűen csak boldog akar lenni azzal a nővel, akit szeret. Cindy ezzel szemben inkább karrierista alkat, aki igazán sosem szereti annyira Deant, amennyire a férfi őt, inkább csak egy támaszra van szüksége kétségbeesett helyzetében. Ahogy Dean meg is fogalmazza: a férfiak romantikusabbak, mert ők csak azt a lányt keresik, akiről úgy érzik, hogy bolondok lennének, ha nem vennék el őt feleségül, míg a nők - bár egész életükben a herceget várják a fehér lovon - végül olyan férfit választanak, akinek jó állása van. Mindazonáltal Michelle Williams alakítása is elsőrangú, és a kémia is nagyon jól működik közöttük. Most lehet igazán "sajnálni", hogy ennyi jó alakítás volt tavaly, mert mindketten díjat érdemelnének a játékukért.

A film először NC-17 besorolást kapott Amerikában, amit csak nagyon ritkán adnak, majd ezt végül R-esre csökkentették, ami szintén elég szigorú, bár a néhány szexuális jelenet miatt érthető, de ezek nélkül meg nem lenne teljes a film. A Blue Valentine egy helyenként szomorú, helyenként vidám, de mindvégig nagyon életszerű története egy kapcsolatnak a két főszereplő jutalomjátékával és jó néhány emlékezetes jelenettel, így garantáltan maradandó filmes élményt nyújt, amit csak egy 9/10-zel lehet megfelelően kifejezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://premierfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr184840688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eznemkritika 2011.02.02. 19:34:21

Az addig rendben van, hogy mindenki nyithat egy blogot és azt írhat, amit akar. De ne nevezze már kritikának a 15 perc alatt összedobott sorait. Mert nem kritika és nem is kéne nagyképűsködni. Ebből úgy kb 2 sor az, ami véleményként funkcionálhat, a többi pedig egy trailer mellé mehetne el. Fogalmazás egyes, tartalom egyes, kritikailag meg nulla. Leülhetsz. Ne erőltesd, ami nem megy, ha meg nem tudsz írni, akkor inkább csinálj mást. És ne nevezd ezt kritikának, dühítő.

Ismeretlen_111223 2011.02.02. 20:16:31

[eznemkritika](#11141925) szerintem elgurult a gyógyszered!!! nem értem, hogy ezt miért kell ilyen véresen komolyan venni? amúgy meg írj akkor jobbat, ha ez nem tetszik.

Ismeretlen_149418 2011.02.02. 20:20:00

@eznemkritika: mesélek neked egy érdekes dolgot, létezik olyan, hogy szabad akarat, így megteheted azt, hogy ami nem tetszik, azt nem nézed. Én sosem állítottam, hogy nagyszerű írásaim lennének, így ezt a nagyképűség dolgot nem tudom, honnan szedted, főleg hogy nem is ismersz, úgyhogy biztos nagyon tudod, hogy milyen vagyok. Ha téged ez feldühít, hogy kritikának nevezem ezeket, akkor mérgelődj is jó sokat, vagy verd bele a fejedet a falba egész nyugodtan, hátha az segít majd levezetni a dühödet. Egyébként köszönöm, hogy elmondtad a véleményedet, még ha ilyen stílusban is, de ez ugyebár téged minősít.:)

Isu 2011.02.02. 20:43:48

Komolyan ez ember esze meg áll :D Unatkozik és feszültség levezetés :) Célnak megfelel,nincs ezzel semmi baj. Mármint a kritika.

függő · http://www.filmnews.hu 2011.02.02. 21:09:31

eznemkritika: Először is, sajnálod a neved? Másodsorban pedig jó, írod, amit gondolsz, az rendben van, de annyit magyarázz meg nekem, hogy mivel nagyképűsködött? Más: kezdj el egy oldalt, told, de aktívan, ne csak, hogy írsz erről-arról. Plusz majd ha túl leszel 150-200 kritikán, akkor majd rájössz néhány dologra. Minden rosszindulatot félretéve nem érdemelted meg, hogy ne nyomják meg az oldal adminjai a "hsz törlése" gombot.

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2011.02.03. 12:42:36

Hehe én a saját blogomon direkt nem nevezem kritikának az írásaimat, hogy legalább abba ne kössenek bele. :) Persze, aki bele akar kötni valamibe, bele fog. (Találnak is más indokot :) ) Én egyébként nem szoktam törölni az ilyen jellegű kommenteket, mert lehet belőlük tanulni. Amúgy is mindig azt mondtam, hogy nem baj az, ha valaki nem ért egyet az írásaimmal, hiszen különböző emberek vagyunk, és lehet eltérő a véleményünk bármiről. Plusz velem is előfordul, hogy rosszul írok valamit egy-egy blogra kikerülő írásban. (Hiszen ember vagyok, és szoktam hibázni) Nem baj, ha valaki elmondja, hogy szerinte rosszul csinálok valamit, csak azt nem tudják néhányan, hogy ezt megértem akkor is, ha mindezt emberi hangnemben teszik. Na, mindegy. @eznemkritika: Hát...én már láttam olyan blogot, ahol 4-5 soros írásra volt kiírva nagy betűkkel, hogy kritika. Amúgy meg igazad van, bárki indíthat blogot, és azt ír rá, amit akar. Úgyhogy szerintem ezen teljesen felesleges dühöngened. @Luke @függő: Gondolom azt gondolta nyaképűségnek, hogy kritikának nevezte Luke az írását.

függő · http://www.filmnews.hu 2011.02.04. 11:10:36

Kóczy: Fuh, én már az ilyenekbe ne merülök bele, mert nem érdemes, úgy van, ahogy írod. Ha valaki akar, bármibe bele lehet kötni. És ja, emberből vagyunk, írunk, és nem mindegyik írás sikerül 110%-osra, és szerintem ezt egy olyan ember írta, aki még soha nem próbált kritikát írni (ha igen, akkor linket kérünk, hogy "tanulhassunk" yay XD). Szal...

Isu 2011.02.04. 11:17:23

De én azt nem értem,én személy szerint szívesen elolvasom,és vagy előtte láttam filmet vagy utána megfogom nézni és kialakítok egy saját véleményt a filmről,de a kritika csak hab a tortán és érdekes elolvasni :)

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2011.02.04. 11:25:28

Én alapvetően szeretem megbeszélni a problémákat. Szóval, ha valakinek gondja van, nem bánom, ha elmondja. Persze azt azt sem, ha emberi hangnemben teszi (de ezt már előző hsz-emben is írtam.)

Ismeretlen_111223 2011.02.04. 11:28:17

a kedves Kommentelőnek biztos ez adott örömet, hogy jól megmondta arc és név nélkül a magáét. De komolyan, ha egy nagyon szar írást olvasnék valahol, akkor se lenne bennem annyi rossz indulat, hogy név nélkül oltogassam az íróját.

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2011.02.04. 11:29:36

@Isu: Ezzel nincs is gond. Itt alapvetően az a probléma, hogy ki dönti azt el, hogy tulajdonképpen mi számít kritikának. (Egyébként szerintem csak az, amit egy hivatásos kritikus ír.)

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2011.02.04. 11:32:19

@Petrus: Jaj, hát tudod, hogy van ez. Mindenkinek kell egy hobbi. :) Amúgy nekem is jól megmondta valaki múltkor a frankót. Hogy miért hiszem magam kritikusnak (soha nem írtam semmi ilyesmire utalót...)...stb...stb...a poén az, hogy azt írta, hogy nagyon lehúzom a filmet, erre úgy fejezte be, de ő még nem látta. :) Ennél a résznél felnevettem, aztán írtam neki valamit vissza. (Mert mindig vissza szoktam, hiszen szeretem megbeszélni a problémákat.)

Isu 2011.02.04. 13:00:45

Nem divat verseny ez,se az oldal,se a tartalma,hogy vetekedni kellene itt bárkivel,így is sok meló kell egy ilyen oldalhoz,nem hogy itt ilyen figurák rossz néven vegyenek egy kritikát,mert ő most épp ebben a pillanatban unatkozik és nincs jobb dolga :)

Fenyo86 · http://fenyo86 2011.02.23. 13:50:48

Tudom hogy gyerekes ilyet kijelenteni február végén, de eddig számomra ez az év filmje és biztos vagyok benne, hogy decemberben is a kedvenceim között fogom majd emlegetni. Szerintem jócskán befért volna a legjobb 10-be az Oscar-on. Ti mit gondoltok, nem hiányoljátok? Eddig úgy gondoltam, Portman a nagy esélyes a legjobb női főszerelő díjára, de most ebben is elbizonytalanodtam. SPOILER: Milyen érdekes amúgy, azt nem tudom figyeltétek -e, hogy Gosling karaktere az egyik szülő (anya) nélkül nőtt fel, így ő már csak ezért is mindenképp összetartaná a családot, míg a hölgy pont egy olyan családban, ahol mindvégig marták egymást a szülők, így ő meg pont ezt nem szeretné a gyermeke számára. Végülis egyik megoldás sem fájdalommentesebb a másiknál. SPOILER VÉGE. Az ilyen beszólogató senkiháziakkal pedig ne foglalkozzon a kedves író, gondolom a nézettségi statisztikából jól látja, hogy vagyunk jópáran, akik éhes keselyűként csapunk le, ha felleljük egy-egy új bejegyzését. Arról nem is beszélve, hogy messze meghaladja a kritikáinak száma a (valamilyen érthetetlen oknál fogva mégis a) legfelkapottabb hazai filmes oldalét (FBZ), nem hetekkel a bemutató után posztolja ki azokat, hanem szinte pár nappal a premier után, mondatai pedig jóval összeszedettebbek, mint a már előbb említett közkedvelt oldalé. Még valami: a kritikusok általában egy filmet néznek hetente és arról írnak egész héten. A bloggerek ettől azért picivel többet melóznak...

szancsi 2011.04.12. 20:23:47

szerintem ez egy igen jó kritika (igen, ez szerény véleményem szerint az.) minden "nagy kritikus" még a világ legjobb filmjét is lehúzná úgy, hogy elmenjen az ember kedve tőle, de te nem ezt csináltad. komolyan a véleményedet írtad le, és nem és fél másodpercnyi hibát ecsetelgettél három a/3-mas lapon keresztül. nem akarok belegondolni, hogy ha valaki még egy filmet sem élvez, milyen lehet az élete...
süti beállítások módosítása