Nincs tovább: Harry, Ron és Hermione immár nem kerülheti el a végső összecsapást. Mindannyian tudják, hogy ez az utolsó felvonás. A három jó barát visszatér a Roxfortba, hogy felkutassa és elpusztítsa az utolsó horcruxot. Voldemort, aki egyre erősebb, uralma alá vonta a Mágiaügyi Minisztériumot és már Roxfort fölött is egyre nagyobb hatalma van, tudomást szerez a tervükről. A tét hatalmas, így nem is csoda, hogy mindent bevet a siker érdekében. Megkezdődik a Roxfort ostroma - és már soha többé, semmi nem lesz ugyanolyan, mint volt.

http://img1.indafoto.hu/5/7/60437_7dedd8fd08abd182261431db20a68bb4/12490789_d3715693e5b5e9d02624dc2765d87bd8_m.jpg

Hatalmas Harry Potter rajongó vagyok, így természetes volt, hogy az első hétvégén be kell ülnöm a filmre.

Ez egy rajongós, áradozós kritika lesz, előre szólok. Eleve szomorúan ültem be a moziba, hogy itt a vége nincs tovább, a gyerekkoromnak vége. A történet zseniális, ez a legszomorúbb és legsötétebb darabja a sztorinak, és azt kell mondjam annak ellenére, hogy nem mindent ugyanúgy csináltak meg, mint ahogy a könyvben van, David Yates csodálatos munkát végzett, ezúttal a szokásosnál is jobban kitett magáért. Látványvilágra elképesztő, látszik rajta, hogy több, mint 400 millió dollárból oldották meg a dolgot. Azoknak egy kicsit homályos lehet néhány dolog, akik nem olvasták a könyvet, ugyanis nem magyaráznak benne szinte semmit. A szomorú jelenetek tényleg nagyon lehangolóra sikeredtek, és pontosan azokon a helyeken siratta meg az embert a mozi, ahol a könyv is. Úgyhogy aki még nem látta volna esetleg, annak mondom, hogy tárazzon be zsebkendővel, hacsak nem egy teáskanál érzelmi szintjén áll az illető. :) Nagyon tetszett még, hogy kisebb-nagyobb poénokat is elsütöttek a filmben, így nem csak lefelé görbült a néző szája.

A szereplőgárda nagyszerű, a Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson, Tom Felton, Matt Lewis, Bonnie Wright és Evanna Lynch alkotta nagy hetes fantasztikus, külön kiemelném Matt-et, aki most formálta meg legjobban az esetlen kisfiúból lett hőst, Neville Longbottomot. Női szereplők közül megemlíteném Helena Bonham Carter-t és Maggie Smith-t, akik lenyűgözően alakítottak, mint mindig. Férfi szereplők közül pedig Alan Rickman és Ralph Fiennes Oscar díjat érdemelnének ragyogó teljesítményükért.

A film végén könnyes szemmel jöttem ki a moziból, azon tűnődve, hogy hogy lehet valami ennyire csodálatos és ilyen hihetetlenül szomorú egyszerre. Lehet, hogy a könyveknek és a filmeknek is vége, de ahogy J.K. mondta, a Roxfort mindig ott lesz nekünk, hogy otthonunként fogadjon.

Értékelés: 10/10

A bejegyzés trackback címe:

https://premierfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr904841933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Isu 2011.07.26. 18:59:34

Nálam csak 9,viszont a filmmel meg vagyok elégedve.

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2011.07.26. 20:44:04

Nálam egy jó erős 8-as. Nagyon jó film volt, de nem éreztem azt a katarzis élményt, ami után azt szoktam mondani, hogy ez bizony 10/10.

Laci21 2011.07.26. 20:49:47

Szeretem a Harry Potter filmeket, főleg az utolsó hármat. A moziban nagyon jó volt a film, én azért nem sirattam meg :) ,(biztos egy teáskanál érzelmi szintjén állok:)). Egyik könyvet sem olvastam a sorozatból. alig várom a decemberi dvd megjelenést!

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2011.07.27. 12:06:01

Megsiratni én sem sirattam meg. Amúgy sem szoktam sírni filmeken. (Egyszer volt talán közel ehhez, mégpedig a "Cashback" című brit film első fél óráján, de az egy nagyon depresszív hangulatú film. Igaz, emellett zseniális is.)

Ismeretlen_149418 2011.07.27. 16:48:28

Én is 9-et adnék rá, nagyon tetszett nekem is és nálunk is többen sírtak közben, de én csak majdnem.:)

Isu 2011.07.27. 17:21:15

Nálunk taps vihar volt a végén... Én csak nyugodtan,komolyan figyeltem az eseményeket.
süti beállítások módosítása