Túlcsordult a Transformers 3 költségvetése?
Mindig arról volt híres Michael Bay, hogy az általa rendezett filmek pontosan annyi pénzből és időre készülnek, ahogyan tervezték, mert a forgatások minden lépését mérnöki precizitással tervezi meg. Most azonban lehet, hogy a Transformers 3-mal kicsit megcsúszott, legalábbis erről susmorognak szakmai berkekben. A forgatás utolsó napjaiban ugyanis Bay lefújt egy látványos jelenetet, amelyben négy égő autó lezuhan egy hídról. Ilyen még nem fordult elő pályafutása során.
Attól azonban nem kell tartani, hogy a produkció kevésbé lesz látványos, az utómunka során ugyanis leheletfinom változtatásokkal dollármilliókat lehet spórolni. Mivel a filmben szinte minden jelenetben alkalmaznak számítógépes animációt a robotok és a rengeteg robbanás miatt, s ezek minden egyes másodperce dollártízezrekbe kerül, az effektek minimális átalakításával már helyre is billent a produkció költségvetésének egyensúlya.
(Transformers: Dark of the Moon – hazai bemutató: 2011. június 30.)
Túlcsordult a Transformers 3 költségvetése?
Mindig arról volt híres Michael Bay, hogy az általa rendezett filmek pontosan annyi pénzből és időre készülnek, ahogyan tervezték, mert a forgatások minden lépését mérnöki precizitással tervezi meg. Most azonban lehet, hogy a Transformers 3-mal kicsit megcsúszott, legalábbis erről susmorognak szakmai berkekben. A forgatás utolsó napjaiban ugyanis Bay lefújt egy látványos jelenetet, amelyben négy égő autó lezuhan egy hídról. Ilyen még nem fordult elő pályafutása során.
Attól azonban nem kell tartani, hogy a produkció kevésbé lesz látványos, az utómunka során ugyanis leheletfinom változtatásokkal dollármilliókat lehet spórolni. Mivel a filmben szinte minden jelenetben alkalmaznak számítógépes animációt a robotok és a rengeteg robbanás miatt, s ezek minden egyes másodperce dollártízezrekbe kerül, az effektek minimális átalakításával már helyre is billent a produkció költségvetésének egyensúlya.
(Transformers: Dark of the Moon – hazai bemutató: 2011. június 30.)
Matt Damon Tommy Lee Jonestól tanult
Nem szégyen a legjobbaktól tanulni, ezért Matt Damon nem tagadja, hogy Tommy Lee Jones 15 évvel ezelőtti alakítása alapján formálta meg A félszemű című western rábízott karakterét. Matt és a barázdált arcú Oscar-díjas még 1995-ben a Régi jó cimborák című vadnyugati tévéfilmben játszott együtt, amely a texasi határvadászok küzdelmes hőskorába kalauzol. – Tommy Lee is arról a környékről származott, ahol a történet játszódott, és ez különös aurát adott a karakterének – emlékszik vissza Matt. – Pályakezdő színész voltam, csak lestem, hogy játszik egy igazi nagyság. Már ahogy szivarra gyújtott, benne volt egy egész élettörténet. Azt egyenesen csodáltam, ahogy képes lazán hátradőlni egy hintaszékben, viharvert arca rezzenéstelen, de közben érezni, hogy szinte szétrobban a feszültségtől.
A félszemű című film, a Coen-fivérek legújabb opusza A félszemű seriff című western-klasszikus újragondolt változata, amelynek címszereplőjeként annak idején John Wayne Oscart kapott. Matt Damon texasi határvadászt alakít, aki segít a seriffnek (Jeff Bridges) kézre keríteni egy fiatal lány apjának gyilkosát (Josh Brolin).
(True Grit – hazai bemutató: 2011. február 17.)
Ben Stiller gyerekei rocksztárnak tartják az anyukájukat
Egyelőre kicsik ahhoz Ben Stiller gyerekei, hogy apukájuk szexuális utalásokkal átszőtt filmjein jól tudjanak szórakozni, de szerencsére ott az anyukájuk, aki kárpótolja őket. Christine Taylor szerepet kapott a Hannah Montana című sorozatban, amit a nyolcéves Ella és az ötéves Quinlan imádnak, az egyes epizódokat képesek tucatszor is újranézni. – Amióta benne van a sorozatban, a srácok rocksztárnak tartják az anyukájukat – büszkélkedik Stiller.
Amikor felkínálták neki a szerepet, Christine biztosra akart menni. – Megkérdeztem Ellát, nem ciki-e neki, hogy benne leszek a tévében, mert nem akartam, hogy zavarba jöjjön az iskolában – meséli Christine. – Szerencsére azonnal felcsillant a szeme, és azt mondta, örül, hogy szupersztár leszek.
Ben Stillert legközelebb az Utódomra ütök című vígjátékban láthatjuk, amelyben ex-CIA ügynök apósa – Robert de Niro – paranoiája mellett az apaság dilemmáival is meg kell küzdenie.
(Little Fockers – hazai bemutató: 2010. december 23.)
Halálkomoly a Cowboyok és űrlények
Könnyen félrevezetheti magát az a néző, aki a címe alapján ítéli meg a Cowboyok és űrlények című filmet. A műfaji párosítás tagadhatatlanul viccesen hangzik, a produkció azonban halálkomoly. – Ha körül kellene írnom, azt mondanám, a Sergio Leone-féle westernek és az Alien-filmek találkozásáról beszélhetünk – mondja Jon Favreau, a film rendezője. – Ezért senki ne várjon könnyed vígjátékot, mert minden ütőkártyát kijátszunk, ami a kegyetlen westernek és az űrlényes filmek paklijában benne van.
Mivel közeleg a bemutató, a forgalmazó stúdió minden követ megmozgat, hogy a közönséget felkészítse a filmre. Ennek első lépése a sok mindent eláruló mozielőzetes, amely megmutatja, hogy itt bizony nem a Vadiúj vadnyugat klónjáról van szó, hanem új alműfaj született.
(Cowboys & Aliens – hazai bemutató: 2011. augusztus)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek