Tarsem Singh eddig mindössze két filmet rendezett (jelen post témája a harmadik), azonban mind A Sejt-tel, mint a "Zuhanás"-sal bizonyította, hogy igencsak tehetséges rendezőről van szó, akinek filmjeire a fantasztikus látványvilág is jellemző. Így hát kíváncsian vártam harmadik filmjét, "Halhatatlanok"-at, amely az Ókori Görög mitológia világában játszódik.

A film története röviden:
Hyperion, Heraklion zsarnok, vérszomjas királya (Mickey Rourke) megharagszik az Istenekre, és bosszút esküszik ellenük. Az a terve, hogy megszerzi az Epiruszi Íjat egy félelemtes erejű fegyvert, hogy kiszabadítsa Titánokat, az istenek ősi ellenfeleit. Úgy tűnik semmi sem állja Hyperion útját, azonban mikor a király feldúlja egy fiatal kőfaragó, Thesseus (Henry Cavill) faluját, és megöli az édesanyját, az bosszút esküszik ellene. Szövetkezik Phaedra-val (Freida Pinto) a jövőbe látó papnővel, Stavros-szal a piti szélhámossal (Stephen Dorff) csapatot szervez, és elindul Hyperion a Tartarus hegyre, hogy megakadályozza a király tervét...

Ókori mitológiával foglalkozó és az Ókorban játszódó filmet rengeteg láthattunk az elmúlt években, vagy inkább évtizedekben. Ezek között voltak nagyon jól sikerültek (elég csak a 2000-es "Gladiátor"-ra, vagy a 2006-os "300"-ra gondolni), de voltak kevésbé jól sikerültek is, mint pl. a 2004-es "Trója" vagy a "Nagy Sándor". De nekem a nem is olyan régen látott "Titánok Harca" remake sem igazán jött be. Nagy kérdés volt tehát, hogy a "Halhatatlanok" melyik tábort fogja gyarapítani.
Nos, igazából sajnos a végeredmény olyan felemásra sikeredett. De kezdjük akkor a pozitívumokkal. Ahogy Tarsem Singh-től megszokhattuk, a látványra most sem lehet panasz. Ezen kívül szerintem a csatajelenetekkel sem volt probléma, bár a sok belassítás kicsit Zack Snyder-t és a "300"-at idézte számomra, de sebaj.
Viszont valahogy volt egy olyan érzésem, mint anno amikor a "Titánok Harca" remake-et néztem tavaly vagy tavalyelőtt, nevezetesen, hogy a készítők arra összpontosították, hogy a film látványos legyen, jó sok vérrel, meg csatajelenettel, és valahogy a forgatókönyv megírására fordított idő a háttérbe szorult. Úgy éreztem, hogy a történet itt-ott hiányos Ráadásul én valami grandiózus csatajelenetre is számítottam legalább a film végén, de az is elmaradt igazából.

Azt hiszem nyugodtan mondhatom, hogy az előző filmje után Tarsem Singh-től én kicsit többet vártam, de ezúttal ez így sikerült. A film forgatókönyvét egyébként Charley és Vlas Parlapanides írták, akiknek ez volt az első ilyen jellegű munkájuk.

Amiről még nem írtam, azok a színészek. Őket is beírhattam volna a pozitívumok közé, mert igazából velük sem volt gond. A főszereplő, Henry Cavill-ről kiderült, hogy nem lesz rossz ő Superman-nek (ő fogja alakítani a szuperhőst a "Man of Steel" című következő Superman moziban, amelyet már forgatnak), és Mickey Rourke is remek volt Hyperion király szerepében. Freida Pinto az "eyecandy" faktort is erősítette, de igazából a színészi képességei is rendben vannak. A Gettómilliomos sikere után pedig most már egyre több hollywoodi produkcióban látni. Rajtuk kívül még Stephen Dorff, John Hurt, Luke Evans, Isabelle Lucas és a Twilight-ból jól ismert Kellan Lutz is feltűnt egy-egy mellékszerepben.

Értékelés:
Egy kívül látványos, de belül kissé üres film lett a "Halhatatlanok", amelyre nem mondom, hogy rossz, de azért a rendezőtől én kissé többre számítottam. 6.5/10

A bejegyzés trackback címe:

https://premierfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr254843585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása